AdWords adverteren uitbesteden? Specialisten leveren u geld op!

Google AdWords kan een grote bedrage leveren aan het succes van uw onderneming

Dit is de manier om snel rendement te maken voor uw bedrijf. Door het adverteren bereikt u snel direct uw doelgroep en betaalt u een vergoeding per keer dat er op uw advertentie wordt geklikt. Indien er dus niet op uw advertentie wordt geklikt betaald ook ook geen geld.

Het voordeel van het adverteren met Google AdWords is dat u veelal adverteert middels pull marketing omdat er wordt gezocht naar het product of dienst dat u aanbiedt. U komt dus onder de aandacht op het moment supreme. Traditionele media werken op basis van push marketing. Er wordt een advertentie getoond in een krant terwijl het overgrote doelgroep geen behoefte heeft in de advertentie. Het verschil tussen pushmarketing met tradionele offline advertenties en pullmarketing met Google AdWords zou voor u de keuze eenvoudig moeten maken.

Google adverteren maakt onderdeel uit van uw internet marketing strategie en valt onder zoekmachine marketing. U kunt adverteren voor het genereren van verkopen of leads en branding van producten, diensten of merken.

Wanneer gaat u adverteren?

Inspelen op tijdelijke acties

Google AdWords adverteren kan ingezet worden om actiematig gevonden te worden voor bepaalde zoekwoorden. Stel u verkoopt producten en uw leverancier besluit een landelijke campagne uit te rollen. Het kan dan zeer interessant zijn om tijdelijk de merknaam in te kopen om zo mensen naar uw website te trekken die naar aanleiding van de campagne zoeken naar het product in de zoekmachine van Google.

Wordt u gevonden op uw belangrijkste zoekwoorden?

Een andere optie is om Google AdWords in te zetten voor zoekwoorden waar u op gevonden wilt worden maar waar u nog geen hoge posities in Google voor heeft. Door te adverteren in Google staat u binnen een mum van tijd bovenaan. U kunt zeer doeltreffend bezoekers naar uw website trekken door alleen te betalen voor zoekwoorden die voor u interessant zijn.

Bescherm uw merknaam of bedrijfsnaam

U heeft een merk in de markt gezet maar helaas profiteren uw concurrenten daar ook van. Het is namelijk toegestaan om te adverteren met Google AdWords op merknamen mits u deze niet noemt in de advertentie. Door het inkopen van uw eigen merknaam (die u wel kunt opnemen in de advertentietekst) krijgt uw bedrijf extra attentie waarde en vergroot u de kans dat de bezoeker op uw website terecht komt en niet bij de concurrent.

Specifieke doelgroepen bereiken

Het adverteren in Google AdWords kan ook voor het bereiken van een specifieke doelgroep. Zo kunt u bijvoorbeeld targetten op een leeftijdsgroep, geslacht en andere kenmerken zoals interesses om de ideale doelgroep samen te stellen. Vervolgens kunt u bijvoorbeeld een banner of tekst advertentie tonen van uw bedrijf, product of dienst.

Google AdWords als input voor uw SEO strategie / zoekmachine marketing

Direct resultaat vanaf de start! Door het het adverteren op specifieke zoekwoorden trekt u snel website bezoekers. U kunt vervolgens met Google Analytics achterhalen wat de bezoekers op uw site doen en of uw website doelen behaald worden via de ingekochte zoekwoorden.

Als blijkt dat bepaalde zoekwoorden goed renderen kunt u de desbetreffende woorden inzetten voor het optimaliseren van uw SEO strategie voor het behalen van hoge posities in Google. Tevens krijgt u zoekwoord variaties terug die u kunt gebruiken voor uw longtail SEO strategie om gevonden te worden op verschillende zoekwoord combinaties.

U gebruikt in deze situatie Google AdWords om te achterhalen of zoekwoorden interessant voor het optimaliseren voor organische resultaten. Het is immers jammer als u maanden bezig met optimaliseren voor specifieke zoekwoorden en vervolgens tot de conclusie komt dat de bezoekers op zoek zijn naar iets anders.

Voorkom in dit geval onnodige kosten of tijd met een keyword onderzoek, een simpele zekerheidscheck met gegarandeerd resultaat.

Wilt u weten waar het om draait bij het adverteren met Google?

Het is heel logisch. Google AdWords adverteren draait om relevantie net zoals het optimaliseren van uw zoekwoorden voor het behalen van top posities in Google. Het hele vak internetmarketing draait om relevantie! De kosten die u betaald voor een klik op uw advertentie zijn zeer divers waarbij u afhankelijk bent van verschillende factoren.

Wat bepaald de prijs die ik moet betalen voor een klik in Google AdWords

Een belangrijke factor betreft de concurrentie op het gekozen zoekwoord en de relevantie van uw advertentie voor het gekozen zoekwoord. Indien veel bedrijven net zoals u gevonden willen worden in Google AdWords met het gekozen zoekwoord dan betaald u meer voor een klik.

Google werkt volgens een veilingmodel waarbij de hoogste bieder bovenaan komt te staan. Dit is niet helemaal waar omdat er nog andere belangrijke factoren zijn waar u rekening mee moet houden zoals de kwaliteitsscore. De kwaliteitsscore is een getal tussen van 0 tot 10. Hoe hoger het getal hoe relevanter uw advertentie is in de ogen van Google en hoe beter uw gevonden zal worden, wat uiteindelijk resulteert in een lage prijs per klik.

Een verkeerd gelanceerde campagne kost u dus uiteindelijk onnodig veel geld.

Graag geef ik u enkele tips voor zodat u weet waar u rekening mee kunt houden.

Google AdWords bied meer diensten dan u waarschijnlijk kent!

Google shopping voor het promoten van producten

U kent het waarschijnlijk wel, u zoekt op een product in Google en ziet de afbeeldingen aan de zijkant. Geen tekst advertenties maar foto’s van het product waar u naar zocht. Men zegt ook wel een foto zegt maar dan duizend woorden. Om deze reden kan het interessant zijn om uw producten in Google shopping aan te bieden. Ook worden uw producten vervolgens opgenomen in de vergelijkingsresultaten voor producten waardoor zij weer extra attentiewaarden krijgen. Google shopping is een mooie kans om uw producten visueel onder de aandacht te brengen. Ook voor Google Shopping geldt dat u betaald voor een klik op de advertentie.

Google remarketing voor het opnieuw benaderen van uw websites bezoekers

Remarketing ook wel retargetting genoemd is het opnieuw benaderen van uw website bezoeker. Een product van Google AdWords dat door de consument vaak als hinderlijk wordt gezien. De ervaring van GoFunky internetmarketing is echter dat Google remarketing een zeer interessant product is indien het goed wordt inzet. Zo dient u uw doelgroep niet oneindig lastig te vallen en kunt u instellen dat zij uw advertentie niet meer zien als de bezoeker uw website doel heeft bereikt.

Google remarketing is in onze optiek een van de betere Google diensten mits u de Google remarketing trucjes kent en weet waar u rekening mee dient te houden.

Google display netwerk voor zichtbaar worden op andere websites

Het bereik van Google is enorm! Niet alleen kunt u AdWords advertenties tonen indien er gezocht wordt op Google, ook is het mogelijk om advertentie te tonen op andere relevante websites. Het inhoudsnetwerk van Google bestaat uit andere website die Google advertenties toestaan. Zo kunt u bijvoorbeeld adverteren op blogs of soms zelfs op websites van concurrenten.

Voor iedere klik op de advertentie krijgt de website eigenaar een deel van de advertentievergoeding. Voor u een ideale kans om getoond te worden op websites die gaan over een bepaald onderwerp of bij artikelen waar specifieke zoekwoorden in genoemd worden waar u op gevonden wilt worden.

Google zoeknetwerk voor het gevonden worden voor zoekopdrachten

Het meest bekendste product van Google is het tonen van advertenties bij zoekopdrachten. Iemand doet een zoekopdracht in de zoekmachine en u ziet de Google AdWords advertenties bovenaan en aan de zijkant van de pagina. Indien u goed weet op welke woorden u gevonden wilt worden dan is het adverteren in het zoeknetwerk de ideale pullmarketing met maximaal rendement.

Video marketing met Youtube van Google om uw boodschap te promoten

Foto’s zeggen meer dan woorden maar video’s zeggen meer dan afbeeldingen. Door het adverteren in Youtube kunt u een videoboodschap bij uw doelgroep onder de aandacht brengen. Het creëren van een merkbeleving of het laten ervaren van uw product wordt ineens een stuk eenvoudiger.

Een ander bijkomend voordeel is dat het adverteren in Youtube nog extreem goedkoop is vanwege de relatieve onbekendheid in de markt onder adverteerders. U kunt dus voor weinig geld een geweldige video marketing campagne in Youtube lanceren!

Zorg voor een knallende Google AdWords campagne met veel verkopen en leads

Om uw bezoekers het best van dienst te zijn stuurt u hen naar een website pagina die overeenkomt met de advertentie. Een veel gemaakte fout is om de bezoekers naar uw homepage te sturen terwijl een specifieke productpagina beter zou aansluiten bij de zoekopdracht van een gebruiker. Maak het uw doelgroep zo gemakkelijk mogelijk en voorkom dat zij moeten zoeken door gebruik te maken van een landingspage!

Om uw gebruiker een goede ervaring te geven kunt u een landingspage inzetten. Dat is een speciaal ontworpen pagina voor de campagne om maximaal rendement te halen.

Waar wacht u nog op? Gofunky internetbureau helpt helpt u graag als u AdWords wilt uitbesteden.

Enkele tips uit onze kennis bank:
Google AdWords als input voor zoekmachine marketing
Adverteren met Google AdWords? 7 tips voor goede advertentieteksten
AdWords beheren als Russian Roulette
Hoe een AdWords campagne van Arke ongelukkig uitpakt

Vrijblijvend advies van Vincent?

Vincent de Vlugt