Meer website rendement door de inzet conversie optimalisatie

Website conversie optimalisatie

De website is het visitekaartje van het bedrijf. Zorg er daarom voor dat deze tiptop in orde is. Wat voor jou vanzelfsprekend is en logisch lijkt, is voor je website bezoekers een groot raadsel en erg onduidelijk. Steekt jouw website goed in elkaar en haal je wel het maximale rendement uit je website?

Conversie optimalisatie gaat over het verbeteren van de website. We kijken naar knelpunten in de website met het doel om meer rendement te halen uit het huidige website bereik. We lossen problemen op zodat je site beter gaat functioneren. Het verbeteren van je website doen we op basis van ervaring, het analyseren van website statistieken en handige software.

Hoe gaat conversie optimalisatie in zijn werk

Voordat je aan de slag gaat met het verbeteren van de website is het van belang om te weten wat je wil bereiken met je website.

Online verkopen realiseren
Website inzetten als informatie kanaal
Meer contact aanvragen genereren
Website gebruiken voor het genereren van leads
Aanmelding op nieuwsbrief
De website inzetten als branding
Website doelstellingen verschillen per bedrijf, het is daarom van belang om eerst helder voor ogen te hebben wat je wil bereiken. Zonder website doelstellingen is het namelijk niet mogelijk om een site te verbeteren, je weet immers niet wat het ijkpunt is.

Conversie optimalisatie start met het meetbaar maken van resultaten

Om te starten met het verbeteren van de website is het belangrijk om te achterhalen waar je op dit moment staat. Worden de doelstellingen behaald of niet? En welke resultaten wil je boeken met de website en wat moet daar voor gedaan worden.

e kunt een website pas verbeteren als je weet of het beter werkt na het maken van aanpassingen. Het verschil in resultaten kun je online zichtbaar maken.

Wanneer aan de slag gaan met conversie optimalisatie?

Het is belangrijk om je te realiseren dat het online succes van je website afhankelijk is van een tweetal factoren. Het genereren van relevante website bezoekers naar je website en er voor zorgen dat deze bezoekers doen op je website wat jij wil dat ze doen.

Op het moment dat je veel relevante website bezoekers bereikt, maar je het idee hebt dat je website niet maximaal rendeert kan conversie optimalisatie een slimme set zijn. Je probeert meer rendement te halen uit je bestaande website bereik.

Soms kunnen eenvoudige ingrepen een groot extra rendement opleveren! Heb je nog niet veel bezoekers op je website dan is het verstandiger om eerst aan de slag te gaan met het genereren van meer website bezoekers.

Het gevolg bij het verbeteren van de website met conversie optimalisatie

Een conversie optimalisatie traject start met het stellen van een doel. Doelstellingen voor het verbeteren van de website. Stel dat van iedere 100 website bezoekers 1 persoon een dienst of product van je afneemt. Je conversie ratio bedraagt dan 1%. Op het moment van dat je aan de slag gaat met conversie optimalisatie en je wilt de conversie verhogen van 1% naar 2% betekent het wel dat je de omzet verdubbeld! Per honderd bezoekers kopen nu niet 1 maar twee personen je product of dienst.

Het verhogen van de conversiedoelen maar 1% kan dus zeer grote positieve gevolgen hebben op de omzet van je bedrijf.

Benieuwd wat Gofunky internetmarketing voor jou kan betekenen op het gebied van conversie optimalisatie? Neem contact op, of spar eens met een online marketing specialist over de mogelijkheden.

Vrijblijvend advies van Vincent?

Vincent de Vlugt