Welke informatie kun je opnemen met content marketing?

welke informatie delen met content marketing

Als je al antwoord kunt geven op de vraag “Wat is content marketing” dan ben je vast benieuwd welke informatie je kunt opnemen met content marketing en wie je bij de inzet van content marketing kunt betrekken.

Je hebt als bedrijf besloten om inbound marketing in te zetten voor de organisatie, maar wie betrek je erbij?

Als bedrijven aan de slag gaan met content marketing komt vaak de vraag naar boven; “welke informatie moeten we delen?“, ze hebben soms echt geen idee!

In dit blog proberen we je te helpen hoe jij erachter kunt komen welke content jij voor je bedrijf kunt delen als je bezig gaat met content marketing.

Waarvoor zet je content marketing ook alweer in?

De kern van content marketing is het produceren van kwalitatieve informatie / content om onder de aandacht te komen bij je doelgroep.

Wat is het doel van content marketing?

Content marketing kan meerdere doelen hebben:

Beter zichtbaar worden bij je klant
Betrokkenheid creëren
Top of mind komen bij je klant
Sales genereren
Lead genereren
Worden gezien als een expert

Welke informatie deel je met content marketing?

De informatie die je deelt met content marketing kan zeer divers zijn. Ieder bedrijf is volledig vrij om zelf te bepalen welke informatie hij wil delen, waarbij rekening gehouden moet worden met de doelgroep. Maar welke informatie kun je opnemen bij het produceren van content?

Sales & support als input voor je content marketing

Sales speelt een belangrijke rol. Zij weten als geen ander welke vragen er spelen bij klanten en welke informatie klanten belangrijk vinden, bij het aangaan van een samenwerking of het kopen van een product.

Het is dan van belang dat jij die informatie verwerkt in je content creatie. De volgende keer als iemand in Google zoekt naar het antwoord op zijn vraag maak je kans om daarop gevonden te worden. Een potentiële klant voor jou dus!

Daarnaast kunnen sales en support de content delen aan klanten om hen zo goed mogelijk van dienst te zijn.

Voorbeeld: Stel je wilt content marketing inzetten voor een accountancy kantoor

Veel bedrijven zouden zich afvragen welke content ze kunnen produceren voor een accountancy kantoor om hun klanten te betrekken bij hun bedrijf, zonder direct te zeggen “wij zijn de beste”. Dus content marketing inzetten om leads te genereren i.p.v. oude lullen marketing.

Loop naar een willekeurige accountant of salaris administrateur en vraag hem of haar welke vragen bestaande klanten en potentiële klanten stellen.

Hieronder een voorbeeld van de input voor je content marketing strategie voor een accountancy kantoor:

Wanneer heb ik een jaarrekening nodig
Hoe vaak moet in mijn aangiftes indienen
Wanneer moet ik moet aangiftes hebben ingediend bij de belastingdienst
Welke aftrekposten kan ik toepassen
Zijn er regels veranderd die impact hebben op mijn bedrijf
Is het voordeliger om een auto te kopen of te leasen
Moet ik een pensioen regeling treffen voor mijn personeel of niet
Hoe moet ik als ondernemer voorbereiden op mijn oude dag
Ik wil mijn bedrijf verkoper, hoe doe ik dat
Hoe schrijf ik mijn computers af
Wanneer moet ik een BV opzetten
Welke rechtsvorm past het beste bij mijn bedrijf

Voorzie je klant in zijn informatie behoefte met content marketing

Zoals je ziet zijn er dus meerdere vragen die klanten kunnen stellen waarbij zij hulp nodig hebben. Deze informatie is waardevol en het loont om daar artikelen over te publiceren. Deze artikelen zorgen dat jij gevonden wordt in Google wat jouw bedrijf misschien wel een expert status oplevert.

Op deze manier kom je bij je klant onder de aandacht zonder direct te zeggen dat je de beste bent, je klant kan dat zelf wel beoordelen na het lezen van je blogs.

Als jij het niet doet dan doet je concurrent de content marketing wel

Maar als mijn klant die informatie op mijn website leest, dan verdien ik daar toch niets aan, denk je misschien bij jezelf. Nee, wij denken daar anders over. Als klanten het zelf willen toepassen, lopen ze meestal tegen uitzonderingen aan. Dat zijn de punten waar jij als bedrijf in kunt ondersteunen als ze vastlopen.

Daarnaast is de vraag, of het je business kannibaliseert een verkeerde vraag bij content marketing. Je hebt namelijk geen keus!

Het is gevonden worden en kans maken op een nieuwe klant OF niet gevonden worden omdat jij het nalaat en je concurrent zijn content wel goed op orde heeft en daarom goed scoort in Google.

Heb je eenmaal je content goed op orde dan moet je de content verspreiden onder de doelgroep. Voor het verspreiden van deze content komt internet marketing om de hoek kijken.

Meer online nieuws?

Lees alle blogs

Hoe een AdWords campagne van Arke ongelukkig uitpakt

Adverteren met Google AdWords kan zeer interessant zijn, maar kijk ook op we...

En toen stond het kamermeisje ineens in mijn hotel kamer?! Hotel Usability Fout in de praktijk!

Usability: Dit hotel dacht even slim te zijn, maar maakte hier een fout! Op ...

Vergroot je website succes met reviews!

Wil je een succesvolle website en geld verdienen op het internet. Lees dan i...

Marketeer & Blind staren op de bounce rate? PAS OP!

De website bounce rate is voor sommige webmasters een magisch getal maar ken...

Jong en dynamisch bedrijf? Voor bedrijven zonder identiteit!

Wat is de indentiteit van jouw bedrijf. Trek klanten aan die passen bij jou ...

Meer online verkopen door te investeren in website teksten!

Wil je meer bezoekers genereren naar je website en meer online rendement hal...

Vrijblijvend advies van Vincent?

Vincent de Vlugt